Zahraniční časopisy

Přehled zahraničních časopisů vzniká a bude postupně doplňován. Přivítáme vaše tipy! Ceny v závorce jsou orientační, předplatné bývá až o polovinu levnější.

  • 2+3D [PL, EN] (čtvrtletník, cena 15 PLN / 4 EUR, 21 × 28 cm, 84 stran, plnobarevný)
    Polský časopis věnovaný grafickému i produktovému designu s anglickými překlady vybraných článků.
  • Baseline [EN] (vychází zhruba 4× ročně; předplatné 4 čísel stojí po Evropě 52 GBP; pro studenty 44 GBP)
    Britský časopis o písmu a typografii. Mezi autory jsou významné osobnosti typografie a grafického designu z celého světa.
  • Emigre [EN] (časopis už nevychází)
    Emigre byl jedním z nejoriginálnějších časopisů přelomu 80. a 90. let, a to nejen svým grafickým pojetím a formátem, ale i teoretickými statěmi designu. Na počátku 90. let tento již kultovní časopis výrazně ovlivňoval světovou typografii, k čemuž přispěla i nabídka písem typografů soustředěných kolem časopisu. Od roku 1995 se časopis „zmenšil“ na běžný formát.
  • Étapes [FR] (
  • Eye The International Review of Graphic Design, Velká Británie (čtvrtletník, jeden výtisk 18 US$)
    Renomovaný časopis věnovaný designu s tematicky zaměřenými vydáními. Velmi slušně graficky upravený časopis. Obsahuje ukázky žijících i dávných grafiků, nová písma, nové trendy v počítačovém designu atd.
    www.eyemagazine.com
  • Form
  • Grafik Tasarım
  • Graphis, Švýcarsko (dvouměsíčník, rocní předplatné do Evropy 125 $, sleva pro studenty)
  • Časopis Graphis patří mezi luxusní publikace o grafickém designu. Není divu, že jeho stránky jsou graficky výjimečně zdařilé. Najdete tu přehled aktuálních článků i archiv, můžete si projít nabídku knih o reklamě, designu, typografii, firemním stylu, ilustracích, fotografii a nových médiích. Zaujala mě publikace, která představuje 2 700 logotypů z celého světa. Dva svazky stojí 200 $. Více na www.graphis.com.
  • How The Bottomline Design Magazine, USA (dvouměsíčník, jeden výtisk 7,95 US$)
    Časopis věnovaný tvorbě grafiky na počítačích. Tipy a triky, recenze software, ukázky kvalitního designu, profily výtvarníků… Magazín pořádá soutěže, konference ad.
    www.howdesign.com
  • IDpure [EN FR] (čtvrtletník, 96 stran, předplatné 4 čísel v Evropě 58 CHF, barevný)
    Švýcarský časopis o grafickém designu.
  • Kak The Russian Design Magazine, Rusko (čtvrtletník, jeden výtisk 82 Rublů = 190 Kč)
    Ruský časopis věnovaný grafickém designu prezentuje kvalitní ruskou typografii, ukázky ze současnosti i z minulosti. Nechybí ani portréty světových grafiků. Je zaměřen především na výtvarnou stránku tvorby, ale některé kapitoly jsou věnovány i počítačovým aplikacím.
  • Neshan [EN] (مجله نشان, přibližně 4 čísla do roka)
    Íránský časopis o grafickém designu. Ze zhruba sta stran je šestina v angličtině, zbytek v perštině (fársí); všechny obrázky mají popisky dvojjazyčné. Časopis kombinuje lokální íránská témata s obecnými články o grafickém designu.
  • Novum [DE EN] (měsíčník, předplatné 12 čísel v Evropě 114 EUR, studenti 88 EUR, barevný)
    Německý časopis o designu vychází od roku 1924. Novum je publikováno dvojjazyčně v němčině a angličtině.
  • Print America’s Graphic Design Magazine, USA (dvouměsíčník, jeden výtisk 7,50 US$)
    Časopis o tisku a grafické úpravě. Je doplněn o ukázky papírů, barev apod. Články o písmu, volné grafice, fotografii, nových médiích.
  • Progetto Grafico [IT] (ročenka, předplatné 47 EUR za tři čísla, barevná)
    Italská ročenka věnovaná grafickému designu shrnující podstatné dění v oboru jak v Itálii, tak po celém světě.
  • Serif, USA (čtvrtletník, jeden výtisk 9,95 $)
    Magazín o písmu a typografii Serif včetně on-line verze zvané Sans Serif.
  • Upper & Lower Case The International Journal of Graphic Design and Digital Media, USA
    Vydávání tištěné verze tohoto vlivného a významného časopisu bylo ukončeno v roce 1999. Časopis je připravován nadále již jen v elektronické podobě v podobě stručných rad a tipů.
  • Visual
2+3D grafika plus produkt | Polish Design Quarterly

The first part of the magazine is devoted to applied graphics (2D).
We present selected posters, graphic symbols, typefaces, typography, packaging, company visual identity strategies, as well as certain elements of advertising. Every issue features the portfolio of a selected designer: either a recognized professional, a promising debutante, or someone who is raising a controversy. We make note of competitions, reviews and exhibitions, mainly in Poland, but also in the world at large, with a particular focus on Central Europe. We also make room for theoretical articles and those on the phenomena which have formed the history of design, and which might serve as inspiration for contemporary designers.

The second part is reserved for 3D products from both industrial design and limited series projects (and sometimes even one-offs). We concentrate on not only everyday-use objects, but also on more seldom addressed design problems, such as those of public space, production and workplace conditions, and assistance for the elderly and disabled. As in the first part, we present portfolios, theoretical work, competition results, and design history (with particular focus on our own past).

The third subject group is interdisciplinary issues (+). Every profession, and especially design, draws from a range of other disciplines. We feature issues which are found at the crossroads of design and psychology, sociology, ethnology, law, as well as art and those specialties which give this occupation its tools. This is also a space for presenting new publications, both print and web-based.

2+3D also features English-language summaries of its articles.

See past issues

Target Groups

Designers of applied graphics (advertising studios) and industrial design, and managerial staff who commission design services in the fields of company visual identities, advertising, product development, and the re-design of existing products.

Companies co-operating with designers, including distributors of professional equipment and materials (e.g. computer programming and equipment, and photography, layout and office equipment), as well as studios, workshops and service shops (printing, exhibitions, photography, etc.).

Opinion-forming circles: critics, journalists and applied and industrial graphic designers, art historians, design teachers, as well as students in art and design-related departments.

Readers are chiefly young people (20−30 year-olds), a large part of whom are students of design academies and high schools. This stems from the fact that the magazine is seen as an important source of professional knowledge.


Publisher
RZECZ PIĘKNA
The Foundation for the Development of the Industrial Design Department,
Academy of Fine Arts in Kraków,
tel. +48 12 292.62.77, 292.62.28, 292.62.92 ext.12
fax +48 12 422.34.44

Office Address
Ul. Smoleńsk 9
31–108 Kraków, Poland
tel. +48 12 292.62.77
mobile +48 605.398.685
e-mail: redakcja@2plus3d.pl

Editor in Chief
Czesława Frejlich, redakcja@2plus3d.pl

First Issue
October 2001

Print Run
6.700

Price
15 PLN (4 EURO)

Size
21 x 28 cm, 84 pages, full color

Aktualizováno: 5. 9. 2009