Grafický design

Česko mění své turistické logo i vizuální styl

Agentura CzechTourism dnes představila nový vizuální styl, kterým se bude Česká republika propagovat jako ideální turistická destinace především v zahraničí. Ve výběrovém řízení uspělo se svým návrhem grafické studio Marvil.

„Vizuální styl a logo, které je jeho základem, jsou výsledky zdařilé profesní práce. Jsou svým výrazem současné a sebevědomé. Výhodou loga, které nepoužívá žádný obrazový symbol, je jeho nadčasovost, navíc není závislé na barevnosti. Vítězný vizuální styl také vytváří vhodný prostor pro práci s fotografií, uvedl prof. Rostislav Vaněk, vedoucí Ateliéru grafického designu a vizuální komunikace, VŠUP.

Turisticka_znacka_zeme_pribehu1

Návrh studia Marvil vybrali hodnotitelé jednoznačně. „Vítězný návrh vizuálního stylu naplnil naše očekávání. Obsahuje v sobě pozitivní emoce, je jedinečný a odlišný od ostatních destinačních značek. Koncept like navíc nabízí široké možnosti pro další využití zejména v online marketingu, kterému se chceme podle naší marketingové strategie věnovat stále více,“ uvedl generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.

Turisticka_znacka_zeme_pribehu2

Vizuální styl vznikl jako společné dílo Olgy Benešové, Jiřího Karáska, Jakuba Sanitráka a Pavla Zelenky. Návrh je postavený na principu „like“, který je primárně vyjádřen v textové podobě, ale může být využit i v obrazové formě v podobě vztyčeného palce na reklamních materiálech. Identita odkazuje na webové stránky a sociální sítě, tedy prostor, ve kterém lidé plánují dovolenou, kde hledají tipy na výlety, kde se dělí o své cestovatelské zážitky. Identita vybízí ke hře a komunikaci.

Turisticka_znacka_outdoor2

Do výběrového řízení se přihlásilo 12 grafických studií, do druhého kola jich na základě daných kritérií postoupilo šest. Návrhy hodnotila komise složená se zástupců grafických designerů, partnerů a zadavatele. V komisi zasedli rovněž představitelé, ministerstva pro místní rozvoj, ministerstva zahraničních věcí a Českých center.

Turisticka_znacka_jazykove_mutace

Autoři návrhu použili písmo Graphik významného amerického písmaře Christiana Schwartze. Typografické řešení lze použít ve všech možných jazykových mutacích.

Turisticka_znacka_brozury

Agentura CzechTourism mění podobu destinační značky Česka po deseti letech. Nový vizuální styl má pomoci zvýšit atraktivitu země u zahraničních návštěvníků. Nejnovější trendy ukazují, že Česko má potenciál stát se jedničkou v oblasti poznávací turistiky ve střední Evropě. CzechTourism proto přichází se strategií prezentovat Česko jako zemi příběhů, které může návštěvník odhalovat, objevovat, prožívat. Zvolený vizuální styl nabízí možnost koncept země příběhů prezentovat moderním a dynamickým způsobem, který je založen na současných komunikačních nástrojích.

Turisticka_znacka_tricka

Jak se návrh turistického vizuálního stylu líbí vám?

Czech Republike — Concept presentation from Studio Marvil on Vimeo.

28. 6. 2012 Filip Blažek
Sdílet na Twitter   Sdílet na Facebook   Sdílet na Del.icio.us

Komentáře (10)

Modrej palec dolů.

Ministr Chleba
28. 6. 2012, 15:27

V posledním Třičtvrtě od 37 minuty Olga Benešová a Jirka Karásek trochu odhalují pozadí návrhu Czech Republike.
https://vimeo.com/46288452

¾ trictvrte.cz
25. 7. 2012, 21:47

musim uznat pekne logo

Jan Moravcik cool-shop.sk
13. 8. 2012, 15:27

Logo máte fakt perfektné, súčasné moderné, veľký LIKE:)

Jozef Čierny nasedacky.sk
20. 8. 2012, 15:46

Nápad dobrý, někdě mě zaujala i výtka, že stále pracujeme s oficiálním názvem státu, že by to chtělo i něco kratšího.

Holub uholubu.com
25. 8. 2012, 15:43

Tak tomu dávám velký LIKE! Sdílím :-)

Ivo Kylián it-logica.cz
5. 10. 2012, 11:12

zaujímavý nápad, mňa by ale takáto sranda určite nenapadla

Kanter onlinecounterstrike.meu.zoznam.sk
28. 10. 2012, 13:12

Czech RepubLIKE — velice povedené, vtipné a originální logo. Některé jazkové mutace sice trochu zaostávají, kvůli dvojímu písmu, ale originál je skutečně povedený.

Jiří Fila blog.jifi.eu
15. 12. 2012, 23:06

Dávám like :-)

Ivo K ivokylian.cz
29. 12. 2014, 00:05

Vložit komentář




Autor

Filip Blažek

Spoluzakladatel časopisu TYPO, grafický designér ve studiu Designiq, pedagog, spoluautor knihy Praktická typografie.